MSI Prestige PS63 8RC-031NL Modern

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de MSI Prestige PS63 8RC-031NL Modern op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Danny van Dam 19-03-2019

Zakelijk en krachtig

Ik heb voor MSI de MSI PS63 getest, de laptop kregen wij een kleine twee weken mee naar huis. Ik ben fotograaf en heb de laptop dus vooral getest op zijn geschiktheid voor fotografen (meerdere lagen en effect lagen). Ik zal in deze review allereerst ingaan op de technische aspecten die komen kijken bij mijn workflow. Hierna zal ik ingaan op de positieve en negatieve kanten van laptop zijn vormgeving en bouwkwaliteit (wat ik goed vind en wat kan worden verbeterd), als laatst zal ik aangeven of ik hem zou aanbevelen.

Zoals verwacht deed de laptop zijn werk snel en krachtig, hoewel 20 lagen openstonden in photoshop waarin werd gewerkt met grote bestanden werkte de laptop naar behoren. Dit is natuurlijk niet onverwacht aangezien de laptop één van de nieuwere I7 processoren heeft.
Ook kan de laptop worden gebruikt in combinatie met een tweede monitor, dit is handig voor fotografen die één systeem willen gebruiken voor onderweg en thuis. Hoewel de laptop uitermate geschikt is voor reizen (doordat de laptop bijna niks weegt) maak ik thuis liever gebruik van een grotere monitor. De 15 inch die ideaal is voor onderweg is in een thuisomgeving toch net te klein om alle details te kunnen zien. Hierdoor sloot ik hem thuis aan op mijn 27inch 4k scherm. Deze combinatie ging moeiteloos en leek geen problemen op te leveren in de fotobewerking. Dit komt door de grafische kaart, de geforce max-q technologie, die in de laptop zit.

De vormgeving van de laptop is heel netjes en zakelijk, waar eerdere MSI laptops eruitzagen als game-pc’s is dit niet het geval bij de MSI PS63. Dit is voor mij belangrijk als ik naar klanten toe ga om foto’s te bespreken. Eerste impressies zijn belangrijk en daar doet het voorkomen van de msi ps63 zeker geen afbreuk aan. De laptop is licht wat hem perfect maakt om mee te reizen. Hoewel de laptop een mooie vormgeving heeft vind ik de bouwkwaliteit iets minder. De laptop kraakt als je hem optilt wat me het idee geeft dat de laptop iets minder stevig is. Dit is denk ik een afweging die msi heeft gemaakt om de laptop zo licht mogelijk te maken. Dit is wel een punt van feedback aangezien de laptop voor veel fotografen overal mee naartoe gaat en het dus ideaal zou zijn als hij stevig genoeg zou zijn.
Overige specificaties die geweldig zijn is het scherm van de laptop dat mat is en mooie heldere maar neutrale kleuren geeft. De kwaliteit van het 1080p scherm is dus goed. Echter ben ik van mening dat je voor de prijs van de laptop ook een quad HD of 4k scherm had kunnen integreren. De 4k of quad HD zou handig zijn geweest voor video editing aangezien video steeds meer verschuift naar 4k. Waar het scherm nu 1080p is zou het makkelijk (ook gezien de GPU en CPU) een hogere resolutie van 4k aankunnen.
Een klein aspect dat geïntegreerd had kunnen worden is een SD cart reader die ontbreekt. De laptop is voor beeldbewerking en hierdoor zou het logisch zijn dat deze in de laptop is gebouwd echter is die dat niet. Dit terwijl veel andere laptops dit wel hebben.

De laptop heeft zijn plussen en minnen maar krijgt van mij een dikke 8. Ik hem dan ook aan iedereen aanraden. Dit komt doordat de laptop beschikt over fantastische specificaties in combinatie met een mooi licht design dat de laptop perfect maakt voor fotografen die reizen. De grafische kaart zorgt ervoor dat de laptop kan worden gebruikt met een externe monitor waardoor je je foto’s thuis nog eens extra goed kan zien. Dit gezet in het perspectief dat dit de eerste laptop is van MSI die niet bedoeld is voor de gamers maar voor visueel vormgevers hebben ze het perfect gedaan.

Pluspunten

• super snel
  • vormgeving

Minpunten

• bouwkwaliteit
  • SD cart reader

Martine 17-03-2019

Notebook voor creatievelingen

Ik vond het een prettige notebook om mee te werken. Even schakelen omdat ik normaal met een ander merk werk, maar buiten dat prima in gebruik. Mooi design, snel, en prima prijs kwaliteit verhouding. Ik ben zelf fotografe en heb vooral op bewerking getest. Ik ben er al met al tevreden over.

Pluspunten

• snel
  • mooi design

Therese Rijken Fotografie 11-03-2019

krachtig notebook voor creatieveling

Het werken met dit product is mij erg goed bevallen. De bediening is erg prettig zowel toetsenbord als muisgedeelte. De snelheid van dit product is fantastisch om mee tewerken. Vooral tijdens het fotobewerken in fotobewerkingsprogramma' s kan ik vlot doorwerken en hoef ik lang lang te wachten op bewerkingen. Het beeldscherm is mooi breed waardoor ik volledig beeld heb bij het fotobewerken en tegelijk er voldoende ruimte is voor de bewerkingstools. Mooie heldere kleuren en de kleuren wijken niet af van het origineel. Ik zou dit product zeker aanraden!

Pluspunten

• toetsenborn en muis
  • breedte van het scherm